TALES OF ZESTIRIA




Seria Tales to jedna z trzech (obok Final Fantasy i Dragon Quest) najważniejszych marek dla gatunku jRPG. Okazję jej 20-lecia firma Bandai Namco postanowiła uczcić wydaniem gry Tales of Zestiria, która jest zarazem 15. odsłoną głównej linii (tzw. motherboard) cyklu.
Zgodnie z niepisaną regułą serii, Tales of Zestiria przedstawia całkowicie nową historię, z nowymi bohaterami i lokacjami. Tym, razem akcja osadzona została w krainie Green Wood, a motywem przewodnim fabuły są smoki. Co ciekawe, projektem postaci zajęli się ojcowie cyklu Tales: Mutsumi Inomata, Kosuke Fujishima, Daigo Okumura i Minoru Iwamoto.
Założeniem twórców gry był powrót do korzeni serii, czyli sprawdzonych rozwiązań. Rozgrywka nastawiona jest na eksplorację, wykonywanie mniej lub bardziej rozbudowanych zadań oraz starcia z przeciwnikami. Nowość stanowi zmodyfikowany system bitew, który dostosowany został pod kątem sugestii fanów.
Podobnie jak wcześniejsze odsłony cyklu, Tales of Zestiria oferuje atrakcyjną oprawę wizualną w stylistyce manga. Trójwymiarowa grafika zastosowana w grze okraszona została kreskówkowymi wstawkami, przygotowanymi przez grafików pod kierunkiem Hikaru Kondo z japońskiego studia animacyjnego Ufotable.