Wiedźmin Krew i Wino - kod do pobrania gry
Wiedźmin 3: Krew i Wino (w wersji eksportowej The Witcher 3: Blood and Wine) to drugi duży dodatek DLC do wydanego wiosną 2015 roku rodzimego RPG akcji Wiedźmin 3: Dziki Gon. Rozszerzenie wydłużające fabułę pierwowzoru o ok. 30 godzin rozgrywki, opracowane zostało ponownie przez studio CD Projekt RED, czyli twórców wszystkich dotychczasowych odsłon komputerowej serii, bazującej na motywach twórczości znanego polskiego pisarza fantasy Andrzeja Sapkowskiego.
Dodatek Krew i Wino został oficjalnie zapowiedziany przez twórców już na miesiąc przed planowaną premierą gry podstawowej i wraz z wydanym w październiku 2015 roku pierwszym płatnym rozszerzeniem Serca z Kamienia uzupełnia listę kilkunastu DLC, z których znakomita większość udostępniona została graczom całkowicie bezpłatnie. Na platformie PC dodatek udostępniony został zarówno w wersji cyfrowej, jak i limitowanej edycji pudełkowej, zawierającej poradnik, dwie papierowe talie oraz żetony do gry w Gwinta – czyli będącej integralną częścią trzeciego Wiedźmina kolekcjonerskiej gry karcianej.
Akcja dodatku Krew i wino przenosi nas (i Geralta) do całkiem nowej krainy o nazwie Toussaint, która swym rozmiarem dorównuje znanym z gry podstawowej Wyspom Skellige. Jest to jedno z niewielu państw wiedźmińskiego uniwersum niedotkniętych jak dotąd wojenną pożogą. Jak się szybko okazuje, panująca w Toussaint sielankowa atmosfera to jednak tylko i wyłącznie pozory, a znajdujące się nieco na uboczu księstwo w rzeczywistości ma także swoje drugie, znacznie mroczniejsze oblicze. Właściciele licznych w tym rejonie winnic nasyłają na siebie najemnych zbirów, a w odludnych zakątkach czają się nowe, niespotykane dotąd potwory. Na domiar złego w Toussaint pojawia się tajemniczy morderca, którego sposób działania może sugerować, że nie jest on człowiekiem. Poproszony o pomoc przez władającą krainą Xiężną Annę Henriettę, Biały Wilk będzie musiał po raz kolejny stawić czoła złu, które zwalczyć może jedynie wiedźmin.
Dodatek nie wprowadza drastycznych zmian w ogólnej mechanice rozgrywki. Wraz z zupełnie nowym wątkiem fabularnym czeka na nas jednak cała masa zadań głównych i pobocznych (w łącznej liczbie dziewięćdziesięciu), rozgrywających się na odwiedzanych przez nas po raz pierwszy terenach księstwa Toussaint. W trakcie zabawy Geralt stawia czoła 20 niespotykanym dotąd rodzajom przeciwników, rozbija kolejne posterunki bandytów i zdobywa nowe, ukryte lub strzeżone przez potwory skarby. W dodatku znalazło się także 30 niedostępnych do tej pory broni oraz 100 nowych elementów zbroi, a nasz protagonista zyskał też możliwość zmiany koloru poszczególnych elementów ubioru. W związku ze sporymi rozmiarami DLC, aż do setnego zwiększa się maksymalny poziom rozwoju postaci, możliwy do uzyskania dzięki opcji Nowa gra plus.
Wiedźmin 3: Krew i wino oferuje także nowe rodzaje aktywności, takie jak możliwość zdobycia głównej siedziby grasantów, dzięki czemu osłabnie obrona obozów bandytów na danym terenie, oraz opcje rozbudowy winnicy Corvo Bianco, pełniącej rolę naszej siedziby i zapewniającej bohaterowi szereg dodatkowych korzyści. Jedną z najbardziej zauważalnych zmian (wprowadzonych wraz z aktualizacją, dostępną także nieodpłatnie dla wszystkich posiadaczy „podstawki”) stanowi mocno przemodelowany interfejs gry, mający w założeniu twórców ułatwić korzystanie ze Znaków, systemu rzemiosła i usług handlarzy oraz zarządzanie ekwipunkiem i mutacjami Geralta (które są nowością wprowadzoną dla wysokopoziomowych postaci). Dodatkowo mapa gry wzbogacona została o nowe znaczniki oraz opcje filtrowania. Listę nowości uzupełnia zaś talia Wysp Skellige, rozszerzająca dostępny dotąd wachlarz kart do gry w Gwinta.