Metro Redux ( METRO 2033 REDUX+METRO LAST LIGHT REDUX )




Metro Redux jest kompilacją zawierającą odświeżoną wersję Metro 2033 oraz Metro: Last Light.
Metro 2033 jest grą stworzoną na podstawie książki, której autorem jest Dmitry Glukhovsky. Gra przenosi nas do tytułowego metra w 2033 roku. W postapokaliptycznym świecie żyją ludzie, którzy w trakcie skażenia promieniotwórczego znajdowali się w moskiewskim metrze. Żyjące na powierzchni zwierzęta uległy mutacji i zmieniły się w potwory atakujące ludzi.
Gracz wciela się w postać Artema – młodego mieszkańca VDNH (jedna ze stref metra) i ma za zadanie dostać się do Polis znajdującego się w centrum metra i poprosić znajdujących się tam ocalałych o pomoc w obronie jego rodzinnej stacji. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ w opuszczonych tunelach metra czekają na nas mutanty, bandyci, komuniści oraz naziści. Aby dotrzeć do celu będziemy musieli używać wiele broni powstałych zarówno przed wybuchem, jaki i skonstruowanych później w metrze. Większą moc mają bronie starsze, wytworzone w specjalnych fabrykach. Do zakupu apteczek i broni będziemy potrzebowali amunicji, gdyż ona pełni w grze rolę waluty, więc gracz ma do wyboru: lepszą broń, lub amunicję potrzebną do zabicia przeciwników.
Metro: Last Light jest sequelem bardzo dobrze przyjętego FPSa, którego akcja toczyła się w postapokaliptycznym świecie. Zarówno pierwszą, jak i drugą część cyklu stworzyło studio 4A Games.
Akcja Last Light toczy się po wydarzeniach znanych z Metro 2033. Gracz znowu wciela się w Artema, który musi stawić czoła niebezpiecznym mutantom. Sama rozgrywka ponownie polega na przedzieraniu się przez liniowe etapy i eliminowanie kolejnych napotkanych wrogów. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż amunicja występuje w bardzo ograniczonej ilości, więc ciche likwidowanie antagonistów jest jak najbardziej wskazane.
Zmianie, w porównaniu do Metro 2033, uległa sztuczna inteligencja przeciwników, ilość dostępnego uzbrojenia oraz szata graficzna. Do stworzenia gry wykorzystano ulepszoną wersję silnika 4A-Engine, który został użyty m.in. w procesie tworzenia pierwszej części serii.



